Dit zijn de lekkerste gezonde tv-snacks

Op vrijdagavond even met je partner een filmpje pakken. Of lekker onder een fleecedekentje je favoriete serie bingewatchen na een drukke werkweek. Dat kan heerlijk ontspannend zijn. En daar wil je natuurlijk ook wat bij eten. Vaak grijp je naar een bakje chips of naar wat borrelhapjes uit de frituur. Lekker, maar niet zo handig als je wat kilootjes kwijt wil. Maar wat zijn dan wél gezonde snacks voor bij de tv?

Nootjes (ongezouten)

Nootjes zijn een hele gezonde snack voor bij de tv. En dan hebben we het niet over borrelnootjes of over gesuikerde pinda’s. Nee, we hebben het dan over ongebrande en ongezouten noten. Bijvoorbeeld over cashewnoten, amandelen en walnoten. Die zitten namelijk boordevol vitamines, mineralen en gezonde vetten. En ze smaken ongetwijfeld ook nog eens goed bij je drankje!

Fruit & snackgroenten

Fruit en groenten zijn gezond. Dat weten we allemaal. Maar wat niet iedereen weet, is dat je ze ook heel goed als gezonde snacks voor bij de tv kunt eten. Saai? Nee, hoor. Niet als je er ook een gezonde dip bij serveert. Kleine worteltjes met hummus, plakjes komkommer met een kruidige yoghurtdip of paprikaatjes met zuivelspread … het kan allemaal!

Popcorn

Toch zin in iets hartigs? Kies dan eens voor popcorn. Daar zitten namelijk best veel vitaminen in. En het helpt je ook om aan de aanbevolen hoeveelheid vezels per dag te komen. Daardoor blijf je er trouwens ook lekker lang vol van zitten. Ga bij voorkeur wel voor zoute popcorn, want daar zitten wat minder suikers en calorieën in dan in zoete popcorn!

En nog meer gezonde snacks voor bij de tv

Geen zin in nootjes, groenten of popcorn? Of wil je misschien een borrelplank vol lekkere hapjes maken? Ook olijven zijn best gezonde snacks. En zoek eens naar wat lekkere recepten voor gevulde eieren of geroosterde kikkererwten uit de oven. Ook heerlijk én gezond!

Ook gezonder eten? Download de Salut-app

Wil je vaker gezond eten? Maak dan kennis met Salut. Met de mini-challenges in de app helpen we jou stap voor stap met het vormen van een gezonder voedingspatroon. Ook kun je zelf bijhouden wat je zoal eet op een dag. Handige motivatie voor als je doel bijvoorbeeld meer groente eten is.

Werk aan je gezondheid met de Salut app

Bronnen:
Gezondheidsnet.nl
Men’s Health

Deel artikel

Laat een reactie achter