Yoga voor thuis

Yoga is ontzettend populair. Niet gek, want het zorgt voor ontspanning. Het houdt je lichaam soepel en gezond. En het verbetert ook nog je humeur en geheugen. Kortom, alle reden om te beginnen met yoga. Geen zorgen. Je hoeft niet meteen je benen in je nek te kunnen leggen of jezelf in allerlei onmogelijke bochten te wringen tijdens een groepsles. Deze makkelijke yoga oefeningen voor beginners laten je ook gewoon lekker ontspannen – en je doet ze gewoon thuis!

3 makkelijke yoga oefeningen voor beginners

Trek lekkere kleren aan waarin je makkelijk kunt bewegen en haal je yogamatje maar tevoorschijn!

1. Easy Pose (Sukhasana)

De easy pose heet niet voor niets zo! Het is makkelijke yoga oefening om mee te beginnen en direct even helemaal tot rust te komen. Ga in een kleermakerszit zitten en leg je handen op je knieën. Houd je rug recht. Focus op je ademhaling en houd deze houding 1 minuut vast. Wissel je benen om en herhaal deze oefening weer voor 1 minuut.

2. Cobra (Bhujangasana)

De Cobra is één van de makkelijke yoga oefeningen voor beginners die goed is voor je core. Voor je rug en buik. Je doet ‘m als volgt: ga op je buik liggen en plaats je handen onder je schouders*. Duw jezelf vervolgens omhoog tot je gestrekte armen hebt en druk je schaambeen tegen de grond. Je schouders blijven laag en ontspannen. Houd deze positie 15 tot 30 seconden vast. *Krijg je last van je onderrug? Zet je handen dan wat verder naar voren en wijder uit elkaar!

3. Stoelhouding (Utkatasana)

De stoelhouding is een goede oefening voor het hele lichaam. Maar het versterkt vooral je billen, heupen, rug en enkels. Zo kom doe je deze yoga oefening voor beginners: sta rechtop met je voeten net iets wijder dan je heupen. Houd je vervolgens armen recht omhoog en je schouders laag. Buig je knieën totdat je ze iets verder komen dan je voeten. Alsof je gaat zitten. Leun dan iets naar voren zodat je bovenlichaam een rechte hoek maakt met je heupen. Houd deze houding 30 seconden tot 1 minuut vast. Blijf ondertussen rustig in- en uitademen!

Bronnen: Yogaonline.nl

Deel artikel

Laat een reactie achter