Hieronder vind je de antwoorden op veel gestelde vragen

Veelgestelde vragen Medisch Dossier

Waarom kan ik mijn zorgverlener niet vinden?

Jouw huisarts kan op de eigen naam of op praktijknaam geregistreerd staan bij MedMij. Probeer daarom beide mogelijkheden als je jouw zorgverlener niet kunt vinden.

Waarom krijg ik de melding dat er geen gegevens beschikbaar zijn?

Dit kan meerdere redenen hebben. De huisartsorganisaties hebben afgesproken dat ze de gegevens per afspraakdatum van 1 juli 2020 via een PGO beschikbaar stellen. Gegevens van voor deze tijd zijn niet beschikbaar. Daarnaast kan het zijn dat het systeem van de huisarts(praktijk) nog niet helemaal klaar is voor gegevens uitwisseling. Ze hebben tot 31 augustus 2021 om dit in orde te maken.

Wat als mijn gegevens van de huisarts niet kloppen?

Als je opgehaalde gegevens niet kloppen, wil je dan via support@gezondmetsalut.nl laten weten wat er precies niet klopt? Dan kunnen uitzoeken waar dit mis gaat en het voor je oplossen.

Inloggen en account aanmaken

Ik heb de activatiemail niet ontvangen

Dat is vervelend. Heb je je spambox of reclame e-mailbox al gecheckt? Soms komt de e-mail daar terecht in plaats van je postvak-in. Wil je zeker weten dat je mail van Salut altijd in je postvak-in ontvangt? Markeer de e-mail dan als ‘niet-ongewenste e-mail’.

Wanneer ik in de bevestigingsmail op activeren klik, gebeurt er niets

Open de mail op de smartphone waarop je de app wil installeren, dan werkt de link wel. Zo weten we zeker dat je direct op de inlogpagina van de app. En kun je meteen aan de slag!

Bij de kennismaking krijg ik steeds twee stellingen. Wat als ze mij allebei aanspreken?

We willen graag een goed profiel van je maken. Zo kan onze app je het beste begeleiden. Daarom moet je tóch een keuze maken.

Waarom kan ik van die gekke eenheden kiezen die niet passen bij mijn handmatig bijgehouden metingen?

We hebben standaard een aantal eenheden gekoppeld. Bijvoorbeeld: kilometers aan hardlopen en minuten aan zwemmen. Wil jij liever een andere eenheid bijhouden? Dat kan ook! Je bent tenslotte je eigen coach.

Als ik inlog nadat ik mijn account geactiveerd heb krijg ik de melding dat mijn account nog niet geactiveerd is.

Tijdens het activeren van je account moet je de Salut app open laten staan. Dan zal het activeren van jouw account wel lukken.

Gegevens en privacy

Wat doen jullie precies met mijn gegevens?

Het beschermen, koesteren en het laten werken van de data voor jou is onderdeel van ons DNA. Jouw data zijn in jou en onze handen veilig en beschermd. Zo helpen ze je gezonder te worden en te blijven. Lees hier meer over hoe wij je gegevens voor jou gebruiken?

Hoe kan ik mijn gegevens verwijderen?

Jouw data zijn van jou. Salut vindt het belangrijk dat jij altijd over je eigen gegevens kunt beschikken. Wil jij je gegevens verwijderen, volg dan het volgende pad: 1 Inloggen in de Salut app 2 Ga naar Dashboard 3 Ga naar je profiel (met het poppetje links boven beweging) 4 Kies hier Mijn Gegevens 5 Helemaal onderaan vind je Verwijder account Met het verwijderen van je account worden al je gegevens uit onze bestanden verwijderd. Wil je ook geen e-mail meer van ons ontvangen? Je echt helemaal uitschrijven van Salut? Stuur dan een mail naar support@gezondmetsalut.nl met als onderwerp ‘uitschrijven bij Salut’

Over de informatie in de app

Wat bedoelen jullie met 'gewoonte'?

Hiermee bedoelen we je minder goede gewoonten. Want beweging, ontspanning en voeding zijn belangrijke elementen van gezondheid. Maar ook alcohol, roken en jouw telefoongebruik hebben gevolgen voor jouw gezondheid. Dit soort gewoonten laten zich niet makkelijk vangen en liggen soms gevoelig, maar zijn zeker zo belangrijk.

De vraag 'hoe ging het vandaag' kan ik toch pas aan het einde van de dag beantwoorden?

Aan het einde van de dag heb je een heel goed overzicht, dus dat is inderdaad een goed moment. Wil je het al graag eerder invullen? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt het antwoord op elk moment weer bijwerken. Als je toestemming geeft om notificaties te ontvangen, krijg je dagelijks om 20:00 uur een herinnering.

Technische vragen

Hoe koppel ik Salut aan mijn activity tracker

Je activity tracker kun je koppelen via Google Fit, Fitbit of via Apple gezondheid. Google Fit De koppeling tussen Google Fit en Salut kun je in de App van Salut maken:

  1. Open daarvoor de Salut App en ga naar de profielpagina (dashboard; poppetje links boven)
  2. Klik op koppelingen
  3. Klik daarna op ‘connect met Google Fit’
  4. Je krijgt dan een  scherm van Google waar je een account moet kiezen.
  5. De categorieën Stappen en Calorieën worden nu vanuit Google Fit automatisch gesynchroniseerd met de Salut app.

Fitbit De koppeling tussen Fitbit en Salut kun je in de App van Salut maken:

  1. Open daarvoor de Salut App en ga naar de profielpagina (dashboard; poppetje links boven)
  2. Klik op koppelingen
  3. Klik daarna op ‘connect met Fitbit’
  4. Je krijgt dan een scherm van Fitbit te zien, waar je je account moet verifiëren
  5. Klik op ‘deze pagina openen met Salut’
  6. Je komt dan weer in je profielpagina
  7. Je kunt bij ‘koppelingen’ kiezen welke categorieën je in wilt schakelen.
  8. Je kunt kiezen voor stappen, verdiepingen, calorieverbruik en slaap.
  9. De aangevinkte categorieën synchroniseren automatisch vanuit Fitbit.

Apple Gezondheid De koppeling tussen Apple Gezondheid en Salut kun je in de App van Salut maken:

  1. Open daarvoor de Salut App en ga naar de profielpagina (dashboard; poppetje links boven)
  2. Klik op koppelingen
  3. Klik daarna op ‘connect met Apple Gezondheid’
  4. Je gaat dan naar het scherm van Apple Gezondheid.
  5. Daar kun je kiezen welke categorieën je in wilt schakelen.
  6. Je kunt kiezen voor alle of Hartslag, Slaapanalyse, Stappen of Traplopen apart inschakelen.
  7. Klik op Sta Toe
  8. De gekozen gegevens worden nu vanuit Apple Gezondheid automatisch gesynchroniseerd met de Salut app.

Welke activity trackers en apps kan ik koppelen aan de Salut app?

Op dit moment kun je de Salut app koppelen aan Apple Gezondheid, Fitbit en Google Fit.

Waarom valt een deel van het beeld buiten het scherm?

De app is geoptimaliseerd voor de volgende telefoons: 

  • Iphone XS Max;
  • Iphone X;
  • Iphone 11 pro max;
  • Iphone 11 pro;
  • Iphone XS;
  • Samsung Galaxy S9;
  • Samsung Galaxy S10

Daarnaast doen we een beperktere controle op:

  • Iphone SE;
  • Iphone 7;
  • Iphone 8;
  • Iphone XR;
  • Iphone11 en
  • Samsung A50

Bij gebruik van andere of oudere telefoons wordt de app niet ondersteund. Het kan daardoor zijn dat de app bijvoorbeeld niet goed aangepast is aan de schermgrootte. Hier kunnen we helaas niets aan veranderen. 

Is je vraag nog niet beantwoord of heb je een opmerking?

Stuur je bericht via support@gezondmetsalut.nl of via de in-app chat en wij reageren op werkdagen binnen 24 uur.

Alles over jouw gezondheid op één plek!

Nieuwe gewoonten in kleine stapjes
Overzicht hoe je ervoor staat
Focus op hoe je je voelt
Koppel je activity-tracker
Medische data altijd bij de hand