Veelgestelde vragen

Inloggen en account aanmaken

  • Ik heb de activatiemail niet ontvangen

    Dat is vervelend. Heb je je spambox of reclame e-mailbox al gecheckt? Soms komt de e-mail daar terecht in plaats van je postvak in.

    Wil je zeker weten dat je mail van Salut altijd in je Postvak IN ontvangt? Markeer de e-mail dan als niet-ongewenste e-mail.

  • Wanneer ik in de bevestigingsmail op activeren klik, gebeurt er niets

    Wanneer je de mail opent op de smartphone waarop je de app wilt installeren, werkt de link wel. Dit doen we zodat we je direct naar de inlogpagina van de app kunnen begeleiden, zodat jij snel aan de slag kunt.

  • Bij de kennismaking krijg ik steeds twee stellingen. Wat als ze mij allebei aanspreken?​

    Om ons te helpen een goed profiel van je te maken moet je kiezen.

  • Waarom kan ik van die gekke eenheden kiezen die niet passen bij mijn handmatig bijgehouden metingen?

    We hebben standaard een aantal eenheden gekoppeld, bijvoorbeeld kilometers aan hardlopen en minuten voor zwemmen. Mocht jij toch iets anders bij willen houden, kan dat ook. Je bent tenslotte je eigen coach.

  • Als ik inlog nadat ik mijn account geactiveerd heb krijg ik de melding dat mijn account nog niet geactiveerd is.

    Tijdens het activeren van je account moet je de Salut app open laten staan. Dan zal het activeren van jouw account wel lukken.

Gegevens en privacy

  • Wat doen jullie precies met mijn gegevens?

    Het beschermen, koesteren en het laten werken van de data voor jou is onderdeel van ons DNA. Jouw data zijn in jou en onze handen veilig en beschermd. Zo helpen ze je gezonder te worden en te blijven. Lees hier meer over hoe wij je gegevens voor jou gebruiken?

  • Hoe kan ik mijn gegevens verwijderen?

    Jouw data zijn van jou. Salut vindt het belangrijk dat jij altijd over je eigen gegevens kunt beschikken. Wil jij je gegevens verwijderen, volg dan het volgende pad:

    1 Inloggen in de Salut app
    2 Ga naar Dashboard
    3 Ga naar je profiel (met het poppetje links boven beweging)
    4 Kies hier Mijn Gegevens
    5 Helemaal onderaan vind je Verwijder account

    Met het verwijderen van je account worden al je gegevens uit onze bestanden verwijderd.

    Wil je ook geen e-mail meer van ons ontvangen? Je echt helemaal uitschrijven van Salut? Stuur dan een mail naar support@gezondmetsalut.nl met als onderwerp ‘uitschrijven bij Salut’

Over de informatie in de app

  • Wat bedoelen jullie met 'gewoonte'?

    Hiermee bedoelen we je minder goede gewoonten. Want beweging, ontspanning en voeding zijn belangrijke elementen van gezondheid. Maar ook alcohol, roken en jouw telefoongebruik hebben gevolgen voor jouw gezondheid. Dit soort gewoonten laten zich niet makkelijk vangen en liggen soms gevoelig, maar zijn zeker zo belangrijk.

  • De vraag 'hoe ging het vandaag' kan ik toch pas aan het einde van de dag beantwoorden?

    Aan het einde van de dag heb je een heel goed overzicht, dus dat is inderdaad een goed moment. Wil je het al graag eerder invullen, omdat je bijvoorbeeld iets heel leuks meemaakt of juist iets vervelends, kan dat natuurlijk ook. Je kunt het antwoord op elk moment weer bijwerken.
    Als je toestemming geeft om notificaties te ontvangen, krijg je dagelijks om 20 uur een herinnering.

Technische vragen

  • Hoe koppel ik Salut aan mijn activity tracker

    Je activity tracker kun je koppelen via Google Fit of via Apple gezondheid.

    Google Fit

    De koppeling tussen Google Fit en Salut kun je in de App van Salut maken:

    1. Open daarvoor de Salut App en ga naar de profielpagina (dashboard; poppetje links boven)
    2. Klik op koppelingen
    3. Klik daarna op ‘connect met Google Fit’
    4. Je krijgt dan een  scherm van Google waar je een account moet kiezen.
    5. De categorieën Stappen en Calorieën worden nu vanuit Google Fit automatisch gesynchroniseerd met de Salut app.

    Apple Gezondheid

    De koppeling tussen Apple Gezondheid en Salut kun je in de App van Salut maken:

    1. Open daarvoor de Salut App en ga naar de profielpagina (dashboard; poppetje links boven)
    2. Klik op koppelingen
    3. Klik daarna op ‘connect met Apple Gezondheid’
    4. Je gaat dan naar het scherm van Apple Gezondheid.
    5. Daar kun je kiezen welke categorieën je in wilt schakelen.
    6. Je kunt kiezen voor alle of Hartslag, Slaapanalyse, Stappen of Traplopen apart inschakelen.
    7. Klik op Sta Toe
    8. De gekozen gegevens worden nu vanuit Apple Gezondheid automatisch gesynchroniseerd met de Salut app.
  • Welke activity trackers en apps kan ik koppelen aan de Salut app?

    Op dit moment kun je de Salut app koppelen aan Apple Gezondheid en Google Fit.

  • Waarom valt een deel van het beeld buiten het scherm?

    De app is geoptimaliseerd voor de volgende telefoons: 

    • Iphone XS Max;
    • Iphone X;
    • Iphone 11 pro max;
    • Iphone 11 pro;
    • Iphone XS;
    • Samsung Galaxy S9;
    • Samsung Galaxy S10

    Daarnaast doen we een beperktere controle op:

    • Iphone SE;
    • Iphone 7;
    • Iphone 8;
    • Iphone XR;
    • Iphone11 en
    • Samsung A50

    Bij gebruik van andere of oudere telefoons wordt de app niet ondersteund. Het kan daardoor zijn dat de app bijvoorbeeld niet goed aangepast is aan de schermgrootte. Hier kunnen we helaas niets aan veranderen. 

Is je vraag nog niet beantwoord of heb je een opmerking?

Stuur ons dan je bericht op support@gezondmetsalut.nl, wij reageren op werkdagen binnen 24 uur.