Doe 4 dagen achter elkaar een HIIT en voel je fit en energiek

Wil je de winterkilo’s voor zijn? Of juist spierkracht opbouwen en op een makkelijke manier aan je conditie werken? Ook als je een herfstdipje wilt voorkomen, kan deze uitdaging een uitkomst zijn: doe een HIIT-training thuis. Wat je reden ook is, als je na deze uitdaging weet wat het je oplevert, kan een HIIT zomaar je nieuwe sportroutine worden.

Wat is HIIT?

HIIT staat voor High Intensity Interval Training. Dat is een intervaltraining met hoge intensiteit. Dit betekent dat je tijdens je training intense oefeningen constant afwisselt met korte rustmomenten. Dit zorgt er namelijk voor dat je lichaam keer op keer opnieuw een inspanning moet leveren. Het is belangrijk dat de rustmomenten lang genoeg zijn om op adem te komen en kort genoeg zijn om te voorkomen dat je lichaam afkoelt.

5 voordelen van een HIIT training thuis doen

Een High Intensity Interval Training thuis doen heeft veel gezonde voordelen. We noemen 5 voorbeelden en hopen dat deze je vervolgens motiveren om aan de slag te gaan. Maar er zijn er nog veel meer! Lees mee en laat je :

  • Trainen samen met je huisgenoten zorgt voor extra motivatie;
  • Je bent niet afhankelijk van vaste tijden;
  • Je hoeft de deur niet uit;
  • Het is goed voor je stofwisseling, hartgezondheid en longen;
  • In een training van slechts 20 minuten kun je, bij regelmatig trainen, al verbeteringen in bijvoorbeeld je gewicht, conditie en spierkracht opmerken.

Voorbeeldfilmpje van een HIIT

Er zijn online allerlei filmpjes van HIIT te vinden. Zoals deze bijvoorbeeld, een training van 30 minuten. Ben je enthousiast en wil je  de HIIT een onderdeel maken van je sportroutine? Kies dan zelf een filmpje dat je aanspreekt, zodat je met plezier aan de slag gaat. Welke vorm van meer bewegen je ook kiest, plezier hebben in gezonder leven is altijd de ultieme motivatie-verdubbelaar!

De uitdaging in het kort

De uitdaging van deze week: doe de komende 4 dagen een HIIT training thuis. Het kan bijna niet anders dan dat je in deze 4 dagen minstens een paar gezonde voordelen gaat ervaren. Zet daarna door en probeer er na deze 4 dagen vervolgens een gezonde gewoonte van te maken. Gewoon omdat het je zo’n goed gevoel geeft en je maar 30 minuten per dag kost. Meer weten over hoe je jezelf kunt motiveren? Dan kan dit artikel je hierbij helpen: Een gezonde gewoonte vormen doe je zo

Nog meer uitdagingen?

Wil je nog meer uitdagingen die je helpen met meer bewegen? Of uitdagingen die je motiveren met gezonder eten of vaker ontspannen? Download dan nu de gratis Salut-app (wat al een eerste gezonde stap is!), neem vervolgens een kijkje en kies de uitdaging die op dit moment goed past bij jouw dagritme.

 

Werk aan je gezondheid met de Salut-app

Bron 

Verantwoord afvallen

Deel artikel

Laat een reactie achter