Doe de populaire 12-3-30 workout tijdens je fitnessroutine

Ben jij al bekend met de 12-3-30 workout? Het is namelijk een workout die via het sociale media platform TikTok enorm populair is geworden. Wil je ook weten wat er zo gezond is aan deze manier van trainen? En ontdekken of het iets voor jou is? Lees dan verder! 

De 12-3-30 workout; wat is het? 

Wandelen is natuurlijk nog steeds enorm populair. Maar misschien kom je er minder aan toe, nu we ook weer lekker naar de sportschool kunnen. Wij hebben de oplossing voor je. Met de 12-3-30 workout voeg je eigenlijk een flinke ‘wandeling’ toe aan je sportschool sessie. En het enige dat je nodig hebt is een loopband. Maar wat houdt deze populaire workout precies in? We leggen het aan je uit:

  • 12 staat voor het hellingspercentage; je zet de loopband dus op 12% helling.
  • 3 staat voor 3 miles per hour, wat gelijk staat aan 4,5 km. Je stelt dus een snelheid in van 4,5 km per uur. Zo houd je vervolgens stevig de pas erin. 
  • 30 is de tijdsduur. Je zet de loopband op 30 minuten. 

Tips! Zorg altijd voor een goede warming up. En neem ook de tijd om je beenspieren te stretchen als je klaar bent. Dit kan namelijk pijn in je onderrug voorkomen. Heb je gauw last van je onderrug en misschien ook je knieën? Dan is het slim om met een lager hellingspercentage te beginnen.  

3 redenen om de 12-3-30 workout toe te voegen aan je fitnessroutine

Wist je dat je met deze workout een flinke cardiotraining te pakken hebt? En tegelijkertijd alle spieren van je onderlichaam traint? Lekker! En niet alleen dat, er zijn namelijk nog meer gezonde voordelen: 

  1. Het is een boost voor je conditie; 
  2. Je verbrandt meer calorieën dan met gewoon lopen door het hellingspercentage; 
  3. Je bouwt spiermassa op. 

De 12-3-30 workout is dus een supergezonde toevoeging aan je huidige routine, maar blijf vooral ook afwisselen en laat al je spiergroepen aan bod komen.  

Doe deze workout samen met Salut 

Wil je van de 12-3-30 workout een gewoonte maken? Slim! De gratis Salut-app kan je hier bovendien mee helpen. Dat werkt zo: op de dagen dat je de workout doet kun je dit invullen bij handmatige metingen. Als je vervolgens elke dag bijhoudt hoe het met je gaat, kun je daarna vergelijken of jij je beter voelt op de dagen dat je de 12-3-30 workout doet. Handig en motiverend! 

 

Werk aan je gezondheid met de Salut-app

Bronnen

Womens Health 
Nouveau 

Deel artikel

Laat een reactie achter