Fiets, ren, zwem of wandel in 30 minuten je eigen Tour de France

Het is de laatste week van de wielerwedstrijd Tour de France. Fan of geen fan, doe deze finale week mee met je eigen Tour de France! Wat houdt dat in? Ga, naast superactief op het puntje van je stoel zitten, elke dag je eigen beweegronde doen. Fietsen, hardlopen, zwemmen of wandelen, alles telt ook mee. Het gaat er namelijk om dat je elke dag minimaal zo’n 30 minuten in actie komt.

Nederlanders zijn Kampioen Zitten

Wist je dat in 2021 slechts 47,2% van Nederlanders van 4 jaar en ouder aan de beweegrichtlijn voldoet? En dat we onszelf met 9 uur zitten per dag Kampioen Zitten mogen noemen? En dat terwijl de beweegrichtlijn voor volwassenen 2,5 uur per week matig intensief bewegen is. Voldoende bewegen heeft enorm veel gezonde voordelen. Bekijk daarom dit filmpje om te ontdekken wat de beweegrichtlijn aanhouden voor je gezondheid kan betekenen.

De uitdaging in een notendop; doe je eigen ‘Tour de France’

De uitdaging van deze week is dus: 7 dagen je eigen ‘Tour de France’ fietsen, zwemmen, rennen of wandelen. Zodat je elke dag minimaal 30 beweegminuten te pakken hebt. Deze twee tips helpen je bij deze uitdaging:

Tip 1: Kies een vast tijdstip en koppel deze actie aan iets wat je sowieso elke dag doet. Bijvoorbeeld zwemmen voordat je gaat douchen, wandelen voor of na je lunch of een rondje fietsen na de afwas. Dit trucje helpt je met volhouden.

Tip 2: Doe bij hoge temperaturen rustig aan en luister goed naar je lichaam. Maak gebruik van de koelere temperaturen aan het begin en einde van de dag en kom zo toch aan je dagelijkse dosis beweging.

Nog meer uitdagingen?

Wil je nog meer uitdagingen die je helpen met meer bewegen eten? Ga dan voor een digitaal steuntje in de rug en download vandaag nog de gratis Salut-app. Je kunt in de app bijhouden hoeveel je beweegt en hoe jij je hierbij voelt. Dit geeft je waardevolle inzichten zodat gezonder leven en meer bewegen steeds makkelijker wordt.

Werk aan je gezondheid met de Salut-app

Bron 

Kenniscentrum sport en bewegen

Deel artikel

Laat een reactie achter