Maak kiezen voor gezonde snacks makkelijker

Staat gezonder snacken op jouw lijstje van goede voornemens? Dat komt goed uit, want wij hebben 4 simpele trucjes die vervelende eetbuien laten verdwijnen. Ook helpen ze je met kiezen voor gezonde snacks. Lees verder voor praktische tips en ontdek wat een gezond tussendoortje met jouw gezondheid doet.

Het effect van gezonde snacks

Laten we beginnen met wat motivatie. Weten waar je het voor doet, houdt je gefocust en helpt je met doorgaan. Gezonde snacks kunnen veel effect hebben op je gezondheid! En ze helpen je met het eten van voldoende groente en fruit.

  • Je voelt je fitter en energieker
  • De bekende suikerdip blijft vaker weg
  • Je huid wordt mooier
  • Je kunt wat kilo’s kwijtraken. Zeker als je het combineert met deze snelle 7 minuten workout

4 tips die eetbuien verminderen

Uit onderzoek is gebleken dat we vaak grijpen naar een lekkere snack als we ons gefrustreerd voelen, stress hebben, verveeld zijn of afleiding zoeken. Voel jij de (eet)bui al hangen? Kom dan in actie en probeer met deze 4 tips uit wat jou het beste helpt.

1. Tandenpoetsen

Je tanden poetsen zorgt ervoor dat je trek in zoet verdwijnt. Je kunt je lekkere trek voor zijn door na je lunch of avondeten even je tanden te poetsen. Maar het helpt ook zeker bij spontane eetbuien.

2. Kwartiertje wandelen of iemand bellen

Wist je dat een kwartiertje wandelen of iemand bellen je voldoende afleiding geeft, zodat je trek in zoet kan verdwijnen? En beide opties zijn niet alleen supergezond, je kunt ze ook nog combineren.

3. Water drinken

Heb je nou honger of gewoon dorst? Wist je dat je hersenen hetzelfde seintje krijgen in beide gevallen? Dat betekent dat een rammelende maag ook een teken van dorst kan zijn. Drink eerst een glas water om te voelen of je lekkere trek verdwijnt.

4. Zet een tonnetje snackgroente op je werkplek

Als je hier een gewoonte van maakt, zal je vast gaan merken dat je vaak snackt zonder echt te proeven. Kies op een ontspannen moment iets lekkers uit waar je bewust van kunt genieten. Hier vind je meer slimme tips voor in huis die je eetbuien op afstand houden.

Bonustip! Houd in de Salut-app je gevoel bij

In de Salut-app kun je dagelijks je gevoel bijhouden. Als je dit consequent bijhoudt, kun je een patroon ontdekken. Misschien voel jij je op maandag minder goed en heeft dit te maken met teveel snacks op zondagavond? Zo kun je stap voor stap ontdekken wat werkt voor jou en van gezonder snacken een gewoonte maken. Wedden dat jij je dan steeds beter voelt? Waarom beginnen op maandag? 😉 Download vandaag de gratis Salut-app en probeer het uit.

 

Werk aan je gezondheid met de Salut-app

Bronnen:
Women’s Health
Gezondheidsnet

Deel artikel

Laat een reactie achter